Hondensledetocht in Tromso - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Mieke Wubbels - WaarBenJij.nu Hondensledetocht in Tromso - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Mieke Wubbels - WaarBenJij.nu

Hondensledetocht in Tromso

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 Maart 2015 | Noorwegen, Honningsvåg

Na een heerlijk ontbijtbuffet in de ochtend met een rustige zee, gingen we op weg naar Tromso. Via google maps konden we precies volgen hoe het schip voer. Gedurende de ochtend dronken we koffie, lazen we wat en praatten we wat met andere passagiers. Je hoeft hier niets, alles mag. Na een uitgebreid lunchbuffet kwamen we aan in Tromso. Daar stond de bus klaar om ons naar een excursie met hondensledes te brengen. Toen we daar aankwamen, stonden de honden al te blaffen van enthousiasme. Dat kon je zien. We werden in drie groepen verdeeld en de eerste groep ging meteen met de sledes mee. Wij zaten in de tweede groep en kregen eerst uitleg over de opvoeding, de verzorging en de voeding van de honden. Toen we aan de beurt waren, klommen Nico en ik in een slee en kregen we een warme deken voor de kou. Het was inmiddels gestopt met sneeuwen. De tocht duurde een dik half uur en onderweg kwamen we rendieren tegen. Na de tocht konden we de puppies gaan bekijken en kregen we koffie met cake in een lekker warme houten tipihut. De hele excursie was een geweldige ervaring!!!

Nadat we terug op de boot waren, was het , alweer, etenstijd!
Na het eten hebben we een hele tijd op dek 7 gezeten en heb ik het noorderlicht enkele minuten gezien. Het was heel summier, maar toch! Tegen bedtijd begon de boot heel erg te deinen en dT heeft tot de volgende ochtend geduurd.

• 10 Maart 2015 - 14:23

Nikie:

Prachtig!!!!!

• 10 Maart 2015 - 15:07

Nelly:

Ha wereldreizigers,
    Geweldig om zoiets mee te maken, word er bijna sjaloers van. Al van plan een puppie mee te nemen ?Zijn jullie een beetje zeeziek geworden of viel dat mee ? Het zal toch best wel een groot schip zijn, ik dacht dat je van deining dan niet zo veel zou merken. Maar dat hoor ik nog wel. Hoop écht dat je meer gaat zien van het noorderlicht, ook al moet je daar helemaal voor naar dek 7 !!!!Is dat nét zoiets als de 7e verdieping van een gebouw ?
    Blijf genieten en ik ben benieuwd naar de volgende berichtjes.

• 10 Maart 2015 - 15:53

Frank:

Klinkt allemaal heel geweldig! Trojka hier , trojka daar....ook nog wolven gezien toevallig? (Wij in Nederland wel ).
    Een heerlijk ontbijtbuffet, uitgebreid lunchbuffet,koffie met cake,diner...ik mis het dessert.
    @mieke : ik heb nog een nieuwtje betreffende HG!

Groetjes en geniet ervan

• 10 Maart 2015 - 20:54

Marco:

Wauw Mieke, wat bijzonder!! Lijkt me inderdaad een onvergetelijke ervaring, veel plezier nog!!!

• 11 Maart 2015 - 09:02

Moniek:

Wat een schitterende ervaring......heel speciaal, ondanks de kou.
    Geweldig, hoor alle verhalen nog wel xx